شرایط و قوانین پنل چاربازار فروشگاه‌ها

مقدمه:
در این سند شرایط و مقررات استفاده از سامانه چاربازار فروشگاه‌ها و رابطه‌ی میان ما (چاربازار) و شما (صاحبین پنل) بیان شده است. این سامانه با هدف ارائه خدمت به فروشندگان طراحی شده تا تحت شرایط و ضوابط بیان‌شده خدمات مربوط در حوزه فروش کالا را به کاربران ارائه نمایند. بنابراین این شرایط به‌عنوان یک قرارداد لازم الاجرا با رعایت ماده ۱۰ قانون مدنی بر روابط میان ما و شما حاکم خواهد بود. استفاده شما از این سامانه، بیانگر موافقت شما با محتوای این سند و شرایط و قوانین چاربازار است؛ لطفا پیش از فعالیت در این سامانه، آن را به دقت مطالعه کنید.
محتوای این سند دائمی نیست و ممکن است مطابق شرایط و اوضاع و احوال تغییر کند. ادامه استفاده شما به منزله پذیرش محتوای جدید است. در صورت عدم تمایل، می‌توانید به استفادهٔ خود از سامانه پایان بدهید.


فهرست:



ماده ۱- تعاریف

الف) چاربازار/شرکت: شرکت چاپارسیستم (سهامی خاص) ارائه‌دهنده‌ی خدمات برخط از طریق سایت و اپلیکیشن است که نام و علامت تجاری چاربازار را به ثبت رسانده و تمام امتیاز آن متعلق به این شرکت است.
ب) سامانه چاربازار فروشگاه‌ها: بستری (پلتفرم) است که داخل اپلیکیشن/سایت چاربازار طراحی شده و امکان ایجاد فروشگاه مجازی و درج آگهی و معرفی کالای شما را فراهم می‌کند. به نحوی‌ که شما می‌توانید کالا را در آن به صورت مجازی عرضه کرده و خریداران می توانند کالای مورد نظر خود را انتخاب و از طرق پیش‌بینی شده در آگهی و یا با توافق با شما، خریداری نمایند.
پ) کاربر: منظور از کاربر، فردی است که بعد از تأیید شماره تلفن همراهش، در سایت یا اپلیکیشن چاربازار، به عنوان آگهی‌گذار یا آگهی‌بیننده فعالیت می‌کند.
ت)خریدار: شخص حقیقی یا عامل شخص حقوقی است كه در سایت یا اپلیکیشن چاربازار، به طور مستقیم اقدام به مشاهده کالای فروشنده در چاربازار فروشگاه‌ها می‌نماید.
ث)فروشنده/صاحب‌پنل: شخص حقیقی یا حقوقی است که به منظور بهره مندی از خدمات چاربازار فروشگاه‌ها برابر با شرایط و ضوابط مقرر از سوی چاربازار، اقدام به ثبت نام در سامانه چاربازار فروشگاه‌ها و ساختن حساب کاربری فروشگاهی می‌نماید.
ج) دستیار فروش: منظور از دستیار فروش، فردی است که صاحب پنل مسئولیت مدیریت و یا آگهی‌گذاری در فروشگاه را برعهده او گذاشته است. قابلیت تغییر در تعداد دستیاران فروش و میزان دسترسی ایشان برای صاحب پنل وجود دارد.
چ) دارایی‌های فکری: دارایی‌های فکری شامل و نه محدود به تمامی متون، طرح‌های گرافیکی، رابط کاربری، رابط بصری، عکس، علائم تجاری، لوگو، کد‌های نرم‌افزار و ساختار و نحوه بیان و تنظیم مطالب و محتوای موجود در سایت و اپلیکیشن چاربازار است.


ماده۲- شرایط فعالیت در چاربازار فروشگاه‌ها

۱-۲) شرایط ایجاد حساب کاربری

۱- فروشندگان با ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری در سامانه چاربازار فروشگاه‌ها اعلام می‌نمایند که شرایط و قوانین حاضر را به صورت کامل و دقیق مطالعه نموده و پذیرفته اند، لذا در آینده هر گونه اعتراض و یا ایرادی در این خصوص بلا اعتبار است.
تبصره: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضا کننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به‌منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.
۲- به منظور ایجاد حساب کاربری در سامانه چاربازار فروشگاه‌ها، شما باید حداقل ۱۸ سال داشته و واجد اهلیت قانونی باشید.
۳- اشخاص برای ثبت نام می‌بایست حسب درخواست چاربازار هر یک از مدارک ذیل را در اختیار چاربازار قرار دهند:
اشخاص حقیقی: تکمیل فرم ثبت نام و اظهار دقیق، صحیح و کامل اطلاعات درخواستی در فرایند ثبت نام، بارگذاری تصویر کارت ملی یا گواهینامه، عکس سلفی شخص متقاضی، اینماد (در صورت وجود)، جواز کسب (در صورت وجود)، سایر مدارک مربوطه در صورت درخواست چاربازار
اشخاص حقوقی: تکمیل فرم ثبت نام و اظهار دقیق، صحیح و کامل اطلاعات درخواستی در فرآیند ثبت نام، بارگزاری تصویر آگهی تاسیس مندرج در روزنامه رسمی، تصویر آگهی روزنامه رسمی موید سمت آخرین صاحبان امضا مجاز شرکت، معرفی نامه نماینده شرکت به همراه امضا و مهر، تصویر کارت ملی نماینده شرکت، اینماد (در صورت وجود)، جواز کسب (در صورت وجود) سایر مدارک مربوطه در صورت درخواست چاربازار.
حساب کاربری چاربازار فروشگاه‌ها بعد از تایید مدارک از سوی چاربازار فعال خواهد شد.
۴- به منظور ایجاد حساب کاربری، انطباق شماره تلفن با کد ملی جهت احراز هویت ضروری است.
۵- شما باید گذرواژه‌ای را كه به صورت رمز یکبار مصرف (OTP) برایتان ارسال می‌شود به صورت محرمانه حفظ کرده و تحت هیچ شرایطی، آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. شما شخصاً مسئول حفظ امنیت و رعایت محرمانگی شناسه کاربری و گذرواژه خود هستید. چاربازار مسئول خسارات ناشی از سوء استفاده شخص ثالث از حساب کاربری (با آگاهی یا بدون آگاهی وی) نبوده و تمامی عواقب ناشی از آن متوجه کاربر خواهد بود. مسئولیت خسارات ناشی از سوء استفاده شخص ثالث از حساب کاربری که ممکن است مستقیما متوجه سامانه چاربازار فروشگاه‌ها گردد و یا در نتیجه دعاوی دیگران متوجه چاربازار گردد، بر عهده صاحبین پنل بوده و چاربازار حق پیگرد قضایی را برای خود محفوظ نگه می‌دارد. در صورتی که چاربازار به هر دلیل این خسارات را جبران نمود متعاقبا حق رجوع به صاحبین پنل را داشته و صاحبین پنل اعتراضی به اقدامات چاربازار نخواهند داشت.
۶- هر فروشنده تنها مجاز به ساخت یک حساب کاربری در سامانه چاربازار فروشگاه‌ها است.
۷- صاحبین پنل با ثبت نام و ساخت حساب کاربری در سامانه چاربازار فروشگاه‌ها صحت و اعتبار کلیه اطلاعات و انتساب آن را به خود اقرار و تأیید می‌نمایند. در صورت تغییر در اطلاعات خود، شما متعهد هستید که این اطلاعات را ظرف مدت ۳ روز کاری به‌روزرسانی نمایید. در غیر این صورت و در صورت اثبات خلاف این امر یا تاخیر از سوی شما، کلیه مسئولیت‌های قانونی این موضوع متوجه‌ شما خواهد بود.
۸- صاحبین پنل، ﺣﻖ واﮔﺬاری حساب کاربری یا حقوق و ﺗﻌﻬﺪات ﻧﺎﺷﯽ از ارائه خدمات موضوع این سند به غیر را ﺟﺰئاً ﯾﺎ ﮐﻼً و ﯾﺎ ﻣﺸﺘﺮﮐﺎً تحت هر عنوان اعم از صلح، بیع، شراکت و مانند آن‌ها از عقود معین و نامعین ﻧﺪارند. مسئولیت کلیه اقداماتی که از سوی حساب کاربری شما صورت می‌گیرد بر عهده شخص شما است.
۹- صاحبین پنل متعهد هستند از شماره تلفن متعلق به خود جهت فعالیت در حساب کاربری در سامانه چاربازار فروشگاه‌ها اقدام نمایند.
۱۰- شما با درج شماره تلفن همراه خود در سامانه چاربازار فروشگاه‌ها می‌پذیرید که چاربازار پیامک‌های اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه را برای شما ارسال نماید.
۱۱- صاحبین پنل موظف‌اند از انتخاب نام، عنوان و علامت غیر اخلاقی و هم‌چنین مواردی که دارای محدودیت یا ممنوعیت قانونی است، خودداری کنند. هم‌چنین می‌بایست به حقوق اشخاص ثالث احترام گذاشته و علامت‌هایی که مالکیت آن متعلق به ثالث است یا ممکن است به دلیل شباهت‌های خاص با سایر علائم تجاری موجب گمراهی کاربران شود، را انتخاب نکنند.
۱۲- ایجاد حساب کاربری در چاربازار و استفاده از سامانه چاربازار فروشگاه‌ها از سوی صاحبین پنل هیچ نوع رابطه‌ای از نوع شعبه، نمایندگی، مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک، قرارداد استخدام، رابطه کارگر و کارفرمایی، پیمانکاری و یا نظایر آن را بین شما و چاربازار ایجاد نخواهد کرد.
۱۳- کاربران شخصی نمی‌توانند در چاربازار فروشگاه ها فعالیت کنند و برای فعالیت در چاربازار فروشگاه ها موظف به گرفتن پنل فروشگاهی هستند.


۲-۲) هزینه ایجاد حساب کاربری و ثبت آگهی در سامانه چاربازار فروشگاه‌ها

۱- در حال حاضر ایجاد حساب کاربری و استفاده از سامانه چاربازار فروشگاه‌ها برای صاحبین پنل رایگان است. چاربازار در هر زمانی که صلاح بداند می‌تواند استفاده از این سامانه را منوط به پرداخت هزینه نماید. در صورت تغییر سیاست، مراتب به شکل مقتضی از طریق پستچی چاربازار به صاحبین پنل اطلاع رسانی خواهد شد.
۲- شما برای آگاهی از هزینه ثبت آگهی و سایر خدمات قابل ارائه می‌توانید بعد از ایجاد حساب کاربری به صفحه چاربازار من مراجعه نموده و از قسمت پنل فروشگاهی، هزینه‌ها را مشاهده نمایید.


۳-۲) شرایط قرار دادن آگهی

۱- تمامی آگهی‌هایی که شما در چاربازار فروشگاه‌ها قرار می‌دهید دعوت به معامله محسوب می‌شود؛ به این معنی که شما می‌توانید درخواست‌هایی را که از سوی خریداران دریافت می‌کنید، قبول و یا رد کنید.
۲- شما در انتشار کلیه آگهی‌ها باید تمامی شرایط و قوانین ثبت آگهی را رعایت کنید.
۳- در مورد آگهی کالا تمامی آگهی‌ها باید شامل مشخصات دقیق فنی کالا اعم از نوع، کیفیت، کمیت،تاریخ تولید و تاریخ انقضاء باشد. همچنین تصویر کالا باید طوری انتخاب شود که حداکثر اطلاعات را در اختیار خریدار قرار دهد و باید مطابق با شرایط بارگذاری تصویر در سایت چاربازار، بارگذاری شود. همچنین شما باید از موجودی کالای آگهی شده اطمینان حاصل کنید و در صورت عدم موجودی کالا آگهی را حذف کنید.
۴- در مورد آگهی های مواد غذایی،علاوه بر موارد مطرح شده در بند ۳،کالا می‌بایست حلال و سالم باشد.
۵- شما می‌توانید کالای دست دوم را نیز به شرط رعایت مقررات چاربازار، در چاربازار فروشگاهها به فروش برسانید. در صورتی که آگهی شما خلاف قوانین چاربازار باشد، چاربازار آگهی را حذف خواهد کرد.
۶- فروشندگان در نردبان گروهی، نمی‌توانند بیش از سه آگهی را به طور همزمان نردبان گروهی کنند و می‌بایست بین هر نردبان گروهی فاصله زمانی باشد.


ماده۳- حقوق و مسئولیت‌های فروشنده

۱. با ثبت آگهی فروشنده تصدیق می‌کند که مطابق قوانین جمهوری اسلامی، ایران مالک کالا یا دارای نمایندگی قانونی یا قراردادی جهت فروش کالا است.
۲. فروشنده متعهد می‌شود که از فروش کالاهای غیر بهداشتی و ممنوعه مطابق قوانین کشور و مقررات چاربازار، خودداری کند. در صورت درجه‌بندی کیفیت کالاها، فروشنده باید اطلاع‌رسانی در خصوص میزان اصالت کالا را منطبق با واقعیت به طور صحیح و کامل اظهار نماید، به نحوی که موجب اشتباه یا گمراهی برای خریداران نباشد و کیفیت و کمیت کالا دقیقاً مطابق با مشخصات و عکس آگهی باشد.
۳. فروشنده با دریافت پنل فروشگاهی، می‌تواند از قابلیت دستیار فروش نیز استفاده کند. بدیهی است مسئولیت تمامی فعالیت‌های انجام شده در پنل فروشگاهی فروشنده، خواه توسط فروشنده صورت بگیرد و خواه توسط دستیار فروش، بر عهده صاحب فروشگاه است.
۴.فروشنده متعهد است آدرس پست الكترونيكي یا شماره تلفن یا آدرس محل فروشگاه را به منظور برقراری ارتباط از سوی خریدار در اختیار وی قرار دهد. فروشنده متعهد به پاسخگویی کافی به خریدار طبق عرف تجارت خود و قواعد حرفه‌ای و مقررات حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.
۵. فروشنده متعهد است كليه هزينه‌هایي كه براي خريد كالا بر عهده خریدار است، از جمله قيمت كالا، ميزان ماليات، هزينه حمل و امثالهم را به طور شفاف و دقیق به اطلاع خریدار برساند.
۶. تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده شود در چاربازار فروشگاه‌ها ممنوع است.
۷. درج هرگونه محتوایی که به نوعی ناقض قوانین موضوعه، احکام اسلامی، اخلاق حسنه و نظم عمومی کشور باشند، در چاربازار فروشگاه‌ها ممنوع است. چاربازار محتواهایی را که به تشخیص خود مصداق هر یک از موارد فوق بداند، می‌تواند بدون اطلاع قبلی حذف کند و از این جهت هیچ ادعایی علیه چاربازار از سوی شما مسموع نخواهد بود.
۸. پاسخگویی به هرگونه دعوا یا ادعایی در خصوص اصالت، کیفیت، کمیت، قیمت و شرایط واردات کالاهای فروشنده بر عهده شخص وی بوده و چاربازار درخصوص بررسی صحت مطالب اظهاری در حساب کاربری فروشنده مسئولیتی ندارد. با این حال چاربازار حسب صلاحدید خود و مطابق قوانین نسبت به حذف مصادیق موجد ممنوعیت یا محدودیت قانونی اقدام خواهد نمود.
۹. هرگونه تبانی و تحمیل شرایط از سوی عرضه‌کنندگان کالا که موجب کاهش عرضه یا پایین آوردن کیفیت، یا افزایش قیمت شود، تخلف محسوب می‌شود و فروشندگان سامانه چاربازار فروشگاه‌ها متعهد می‌شوند که مرتکب چنین اقداماتی نمی‌شوند.
۱۰.فروشنده متعهد است فعالیت تجاری خود را صرفا در پنل فروشگاهی انجام دهد. در صورت ثبت آگهی شخصی توسط فروشنده با موضوع فعالیت پنل، آگهی شخصی رد خواهد شد.
۱۱. دريافت پنل فروشگاهی صرفا برای فروشنده و دستيار فروش با رضايت فروشنده امكان پذير است در نتیجه هرگونه واسطه گری و دريافت پنل فروشگاهی برای ديگران در چاربازار ممنوع است. بدیهی است در صورت مشاهده این موارد،چاربازار حق هرگونه پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می داند.
۱۲. هزینه بسته‌بندی کالا به عهده فروشنده است و همچنین فروشنده نحوه بسته‌بندی کالا را مشخص می‌کند. جبران هر خسارتی که به دلیل بسته‌بندی به کالا وارد شود بر عهده فروشنده است.
۱۳. زمان ارسال کالا با توافق خریدار و فروشنده تعیین می‌شود. توصیه می‌شود، بازه‌های پاسخ‌گویی فروشگاه در آگهی و سایت فروشنده درج گردد.
۱۴. چاربازار ممکن است در بازه‌های زمانی گوناگون و حسب صلاحدید، توافقاتی را با شرکت‌های ثالث ارائه‌دهنده خدمات حمل‌و‌نقل کالا در راستای کاهش هزینه‌های ارسال فروشندگان به امضا رساند. شرایط بهره‌مندی از این مزایا به نحو مقتضی به اطلاع شما خواهد رسید.
۱۵. فروشنده تایید و تصدیق می‌نماید که مطابق با ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیکی، خریدار حداقل هفت روز کاری وقت برای انصراف از قبول خود بدون تحمل جریمه یا ارائه دلیل داشته باشد. خریدار تنها هزینه بازپس‌ فرستادن کالا را می‌پردازد. همچنین خریدار ضامن خسارت وارده به کالا در حین باز پس‌ فرستادن کالا از زمانی که آن را به متصدی حمل تحویل می‌دهد نمی‌باشد.


ماده ۴ - قیمت کالا و نحوه پرداخت آن

۱. فروشنده متعهد است کلیه کالاها را در چاربازار فروشگاه‌ها به قیمت مصوب به فروش برساند. قیمت مصوب قیمت مندرج در روی بسته بندی کالا می باشد.
۲. فروشنده متعهد است از افزایش قیمت و ارائه تخفیف با هدف فریب خریداران خودداری نماید.
۳. فروشنده متعهد است کالاهای خود را به قیمت مندرج در آگهی چاربازار فروشگاه ها به فروش برساند.
۴. درخصوص نقض هریک از مفاد فوق، فروشنده شخصاً مسئول پاسخگویی به مراجع ذیصلاح و نیز جبران خسارات چاربازار و اشخاص ثالث می باشد.


ماده ۵- حقوق و مسئولیت‌های چاربازار

۱. ایجاد حساب کاربری و انتشار آگهی در چاربازار فروشگاه‌ها به هیچ وجه به منزله تأیید عملکرد فروشنده و کیفیت و کمیت کالاها توسط ما نبوده و چاربازار فروشگاه‌ها صرفا مکانی برای معرفی کالا توسط صاحبین پنل است.
۲. کلیه مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط، خسارات وارده به کالا، تاخیر در ارسال و همچنین خدمات پس از فروش کالا و محصولات بر عهده فروشندگان بوده و چاربازار هیچ‌گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد. چاربازار همچنین مسئولیتی در قبال هزینه معاملات نداشته و تمامی مراحل میان فروشندگان و خریداران و با رعایت نکات راهنمای خرید امن صورت می‌گیرد.
۳. چاربازار هرگونه مسئولیت را در مورد محتوای منتشر شده توسط فروشنده و خسارات مادی و معنوی که ممکن است از انتشار، بارگذاری یا از بین‌ رفتن آگهی‌ها یا متن چت‌ها ناشی شود از خود سلب و ساقط نموده است و تنها در صورت دریافت دستور قضایی، اقدامات مقتضی را به عمل خواهد آورد.
۴. چاربازار هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اختلافات احتمالی میان خریداران با فروشندگان و یا متصدیان ارسال کالا نداشته و کلیه اختلافات میان کاربران باید به طرق مقتضی و بین طرفین رفع شود.
۵. مسئولیت همه افعال کاربران اعم از فروشندگان و خریداران که ناشی از عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد؛ بر عهده شخص متخلف بوده و چاربازار هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال افعال کاربران خارج از چارچوب مقرر در این سند بر عهده ندارد. در صورت بروز تخلف از سوی کاربران، چاربازار حق مسدودسازی حساب کاربری شخص متخلف و پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی ذیصلاح به جهت احقاق حقوق قانونی خود را خواهد داشت.
۶. چاربازار در خصوص هرگونه خسارت وارده به آن دسته از کاربرانی که به هر طریق و یا به هر منظور، اطلاعات خود از جمله شماره همراه و یا کد تایید ارسالی چاربازار و یا هر نوع اطلاعات دیگر را در اختیار اشخاص حقیقی و یا حقوقی مانند سایت/اپلیکیشن هایی غیر از سایت رسمی چاربازار قرار دهند، از خود سلب مسئولیت کرده و هرگونه مسئولیت ناشی از آن بر عهده صاحب شماره تلفن خواهد بود.
۷. مسئولیت اطمینان از رعایت کلیه تعهدات فروشنده نسبت به خریدار و چاربازار، با فروشنده است و چاربازار تعهدی نسبت به ارائه خدمات بازبینی ندارد. با این حال چاربازار حق حذف آگهی هایی که فاقد شرایط مطرح شده در این سند و سند شرایط و مقررات عام چاربازار باشد را برای خود محفوظ می‌دارد. چاربازار در خصوص آگهی ها همواره دستورات مقامات ذیصلاح را رعایت نموده ولی مسئولیت پاسخگوئی به این مراجع با فروشنده می باشد. در صورتی که به هر دلیل چاربازار خسارات ناشی از نقض این موارد را پرداخت نماید حق مراجعه به فروشنده را داشته و فروشنده اعتراضی به این امر نخواهد داشت.
۸. فروشنده تایید و تصدیق می‌کند که نسبت به خدمات و کیفیت نحوه ارائه خدمات توسط چاربازار آگاهی کامل دارد و چاربازار ارائه خدمات را صرفاً با کیفیتی که به تایید فروشنده رسیده‌است، تضمین می‌نماید. همچنین فروشنده با اطلاع از خدمات و کیفیت نحوه‌ی ارائه‌ی این خدمات اقدام به ایجاد حساب کاربری کرده و چاربازار در مقابل عدم تطابق خدمات و نیازهای فروشنده مسئولیتی نخواهد داشت. در صورتی که چاربازار،‌ به هر علت، نتواند تعهدات خود را در قبال فروشنده انجام دهد، موجب معافیت فروشنده از تعهدات و عدم شمول بند مذکور نخواهد بود.


ماده ۶- ضمانت اجرا

۱. در صورتی که فروشنده از انجام هر یک از تعهدات قانونی خود بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و یا تعهدات قراردادی و مقررات چاربازار تخلف نماید، چاربازار می‌تواند با یا بدون اخطار قبلی، حساب کاربری فروشنده را مسدود و یا آگهی‌های او را از چاربازار فروشگاه‌ها حذف کند. بازگشت فروشنده به چاربازار فروشگاه‌ها تنها با تایید و اجازه مجدد چاربازار امکان‌پذیر خواهد بود. فروشنده حق هرگونه اعتراض و مطالبه خسارت در این خصوص را از خود سلب می‌کند.
۲. هرگونه اقدامی که از سوی فروشنده صورت پذیرد که منجر به ورود خسارت به چاربازار گردد؛ چاربازار می تواند حسب صلاحدید خود حساب کاربری فروشنده را مسدود نماید و نیز اقدامات قانونی لازم را علیه فروشنده صورت دهد.
۳. در صورتیکه فروشنده اقدام به تخلف و یا سوءاستفاده از سیاستها و قابلیتهای چاربازار نماید،چاربازار حق تعلیق و مسدودسازی فروشنده را حسب مورد دارد. در صورت مسدودسازی ممکن است فروشگاه غیرفعال شود و آگهی های فروشنده متخلف حذف گردد.
۴. در صورت ایجاد بیش از یک پنل برای فروشگاه واحد، چاربازار حق محدودسازی و مسدودسازی آن را حسب مورد دارد.
ماده ۷- مالکیت فکری

۱- کلیه حقوق مادی و معنوی متصور در خصوص دارایی‌های فکری در مالکیت چاربازار و حق انحصاری بهره‌برداری از آن صرفا متعلق به این شرکت است. هر گونه سوءاستفاده از این حقوق اعم از و نه محدود به مهندسی معکوس، استفاده از علامت، استفاده از نام و عنوان اثر نقض مالکیت فکری محسوب و موجب پیگرد قانونی خواهد بود.
۲- استفاده از خدمات سامانه چاربازار فروشگاه‌ها، هیچ‌گونه حق مالکیت مادی و معنوی برای صاحبین پنل به وجود نمی‌آورد.


ماده ۸- قوانین و حل و فصل اختلافات

۱- سامانه چاربازار فروشگاه‌ها تحت حاکمیت قوانین جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود و تمامی کاربران باید از آن‌ها، به خصوص قوانین مرتبط با قانون تجارت الکترونیک، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، قوانین صنفی حوزه فعالیت فروشنده، قانون تجارت و لایحه‌‌ی اصلاحی آن و آیین‌نامه‌های مربوط به کسب‌وکارهای مجازی تبعیت کنند.
۲- اگر بخشی از مفاد، شرایط، حقوق یا تعهدات مندرج در این سند نامعتبر، غیرقانونی یا غیرقابل اجرا شود یا به واسطه مقررات قانونی و ضوابط حاکم اجرای بخشی از سند حاضر ناممکن گردد، تنها همان بخش از مفاد سند نامعتبر، غیرقانونی، غیرقابل اجرا و ناممکن شده و با امکان قابلیت انفکاک در مفاد آن، سایر بخش‌های سند همچون گذشته لازم‌الاجرا است.
۳- در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کاربر و چاربازار رعایت موارد زیر لازم است:
شما موظف هستید حسب صلاحدید و درخواست چاربازار در جلسات حضوری یا آنلاین شرکت کرده؛ و یا در مواردی که به صلاحدید چاربازار نیاز به تشکیل جلسه نیست، حداکثر همکاری را با تیم پشتیبانی چاربازار داشته باشید.
در صورت عدم حصول توافق، با رضایت کاربر، چاربازار حق دارد برای تعیین کارشناس متخصص و مستقل جهت بررسی موضوع و حل اختلاف اقدام کند. در صورتی که اختلاف به هر دلیل حل و فصل نشود، هر یک از طرفین مختار خواهد بود که به مرجع قضایی مراجعه کند. تشریفات مربوط به کارشناسی و میزان تعهد چاربازار به مذاکره، منوط به موارد اختلاف چاربازار و کاربر است.
و در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کاربران با یکدیگر:
در صورتی که بین شما و کاربر دیگری اختلاف ایجاد شود، ابتدا تلاش به حل مسالمت آمیز آن کرده و در صورت عدم توافق، می‌توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید.


ماده ۹- اخطار و اطلاعیه

هرگونه اخطار و اطلاعیه از طریق چاربازار تنها با شماره تماس اعلامی صاحبین پنل هنگام ثبت‌‌نام و یا از طریق حساب کاربری ارسال و به صاحبین پنل اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین صاحبین پنل می‌توانند جهت پرسیدن سوالات، ارائه پیشنهادات و شکایات خود راجع به این شرایط و ضوابط از طریق تماس با پشتیبانی به شماره 03834221314 و یا ارسال ایمیل به آدرس support@4bazar.ir با چاربازار در ارتباط باشند.